Nasze targi to także miejsce promocji polskiej turystyki

banerRozmowa z Marcinem Chojnowskim, dyrektorem targów World Travel Show

Rozmawiała: Dorota Olech

  • Przed nami World Travel Show (14-16 października 2016 r.). Jak wyglądają przygotowania do tej imprezy?

– Główne przygotowana są już za nami. To co najtrudniejsze, czyli wypracowanie nowatorskiej formuły, pozyskanie czołowych partnerów branżowych i zaplanowanie promocji udało się zrealizować z dużymi sukcesami. Co o tym świadczy? Warto tylko wspomnieć, że Targi World Travel Show współorganizują wydawnictwo National Geographic i Traveler. Jest to dla nas ogromne wsparcie. To pozytywnie świadczy o jakości przedsięwzięcia. Tą jakość będą gwarantować goście z Europy. Przypomnę, że w połowie czerwca uczestniczyliśmy w sesji plenarnej Komitetów Regionów Europejskich w Brukseli poświęconej turystyce, gdzie mieliśmy możliwość razem z marszałkiem województwa mazowieckiego Adamem Struzikiem zaprosić do udziału ponad dwustu przedstawicieli z regionów całej Europy.

  • Jacy więc dokładnie wystawcy odnotują swoją obecność na targach? Dlaczego warto pojawić się na nich?

– Na ten moment mamy już ponad 170 zgłoszeń wystawców. Przekrój jest ogromny. Od stoisk narodowych i krajowych, m.in. Seszele, Meksyk, Chiny, Włochy, po sprzęt do nurkowania, odzież outdorową i wydawnictwa podróżnicze. Duża część targów to również stoiska naszych, polskich regionów. W zasadzie każdy zakątek naszego kraju będzie miał swoich przedstawicieli. Udział w targach to ogromna szansa na promocję produktu turystycznego, jak również wymiany doświadczeń i sprawdzenia się na tle konkurencji. 

  • Jedną z największych atrakcji targów jest obecność bardzo wielu doświadczonych podróżników, prawdziwych pasjonatów, takich jak np. Aleksander Doba, który przepłynął kajakiem Atlantyk. Dla wielu osób możliwość wysłuchania bezpośrednio, co mają do powiedzenia takie osoby to prawdziwa gratka. Ale czy później opinie wyrażane (negatywne bądź pozytywne) rzeczywiście przekładają się na chęć odwiedzenia danego miejsca przez potencjalnego turystę?

– Oczywiście! Podróżnicy, których na ten moment na naszych targach będzie ponad trzydziestu (m.in. Makłowicz, Wojciechowska, Jagielski, Smoleński, Stasiuk, rodzina Fiedlerów i inni – przyp. red.) mają ogromny wpływ na promowane miejsc i turystyki. Przede wszystkim poprzez zaszczepianie pasji i odkrywanie totalnie nowego spojrzenia na podróżowanie. Zachęcanie do podróżowania poprzez atrakcje tego typu na targach jest niezmiernie ważne – dlatego zaplanowaliśmy ich mnóstwo w każdej strefie – od prezentacji kuchni regionalnej, degustację win, warsztaty fotograficzne, po koncerty muzyki etnicznej, naukę języków afrykańskich czy lekcje wspinaczki.

  • To nie tylko promocja wyjazdów poza granicę kraju, ale także doskonała okazja, by pokazać to, co atrakcyjnego i ciekawego do zaoferowania dla turystów ma nasz kraj. W jaki sposób na targach będzie promowany nasz kraj?reklama

– Potencjał rodzimej turystyki to dla nas bardzo istotny aspekt. A zatem chcemy, by to właśnie targi WTS były kojarzone, jako najważniejsze miejsce promocji polskiej turystyki. Podczas targów odbędzie się uroczysta gala „7 Nowych Cudów Polski” prowadzona przez Martynę Wojciechowską. Poza tym, dla każdego regionu, gminy, miasta mamy w tym roku specjalną ofertę, która pozwala wziąć udział w targach minimalizując koszty uczestnictwa praktycznie do zera. Nasz wkład w promowanie polskich produktów turystycznych został doceniony przez ministra sportu i turystyki i targi WTS zostały objęte patronatem ministra. Jest to dla nas ogromny zaszczyt, ale też udowadnia, że nasza koncepcja jest zgodna z oczekiwaniami. Dlatego serdecznie zapraszamy do PTAK WARSAW EXPO w Nadarzynie na nasze targi. To naprawdę ogromna szansa na promocję i rozwój! 

  • Targi podzielone zostały na kilka specjalistycznych salonów. Czemu służyć ma ten podział?

– Turystyka w dzisiejszej Europie to ogromny przemysł. Generuje ok. 11 proc. całego PKB Unii Europejskiej i zapewnia 12 proc. wszystkich miejsc pracy. Ale nie możemy zapominać, że ten „turystyczny przemysł” to różnorodność. To ogromny zakres samych branż turystycznych. Dlatego wprowadziliśmy podział, który dokładnie ukazuje, co kryje się za targami World Travel Show. Prezentowane salony to: Regiony turystyczne z podziałem na Polskę, Europę i Świat, Campery i biwakowanie, łodzie i sprzęt wodny, łowiectwo i wędkarstwo.

  • W czasie targów odbędą się też różne warsztaty i szkolenia. Dla kogo są one przeznaczone?

– Myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Na targach odbędzie się cały cykl szkoleń i warsztatów. Są to szkolenia specjalistycznie, certyfikowane szkolenia dla pilotów i przewodników turystycznych, w których udział już zapowiedziało kilkaset osób. Targi World Travel Show to ogromna szansa dla każdego, kto związany jest z branżą na pozyskanie fachowej wiedzy i orientacji, w którym kierunku podąża branża.

 

Uwaga! Jednostki samorządowe, które chcą skorzystać ze specjalnej oferty udziału w targach turystycznych Wolrd Travel Show, mogą kontaktować się z biurem targowym World Travel Show.


Zamów prenumeratę: gospodarz-samorzadowy.pl/prenumerata
Cały tekst dostępny w wersji papierowej miesięcznika „Gospodarz. Poradnik Samorządowy”
lub na platformach sprzedaży online



Podobne artykuły

  • Samorządowy horyzont Warmii i Mazur

    – Samorządy odgrywają fundamentalną, strategiczną rolę w procesie rozwoju Warmii i Mazur, jak i wszystkich regionów kraju – mówi marszałek …

  • Słupca miastem dobrego życia

    Rozmowa z burmistrzem Słupcy MICHAŁEM PYRZYKIEM Ostatnio Polski Instytut Ekonomiczny nadał Słupcy tytuł „Miasto dobrego życia”. Co pana zdaniem na …

  • Unijne fundusze gospodarnie, czyli po wielkopolsku

    O wykorzystaniu funduszy unijnych w inwestycjach kolejowych i drogowych rozmawiamy z Wojciechem Jankowiakiem – wicemarszałkiem województwa wielkopolskiego, od wielu lat …