Centralne Targi Rolnicze przyciągają nowych wystawców

Z dyrektor Centralnych Targów Rolniczych Agnieszką Rembisz rozmawia Seweryn Pieniążek

 

  • Za nami Centralne Targi Rolnicze. To zupełnie nowa inicjatywa na polskim rynku targowym. Jak została przyjęta? Jakim zainteresowaniem cieszyła się pierwsza edycja targów?

– Mówiąc wprost impreza zakończyła się sukcesem. Świadczą o tym liczby. W trakcie trzech dni odwiedziło nas blisko 80 tys. zwiedzających. W trakcie wystawy swoją ofertę prezentowało 308 wystawców, na powierzchni prawie 45 tys. m2 pod halami. Swoją ofertę zaprezentowało również 70 kół gospodyń wiejskich, które w ramach swoich stoisk zorganizowało liczne degustacje i pokazy stołów bożonarodzeniowych. W trakcie targów odbyło się 30 konferencji i paneli branżowych, a także 21 międzynarodowych biznesowych sesji w strefie B2B. Obecne były delegacje zagraniczne m.in. z Ukrainy, Azerbejdżanu, Argentyny, Chin, Brazylii i Kenii. Świetnie udały się ciekawe akcje promocyjne skierowane do konsumentów, m.in. zorganizowana dla najmłodszych promocja spożycia mleka przez zabawę pod hasłem „Poznaj Mlekosia” oraz Piknik Mleczny Krajowej Rady Izb Rolniczych. Dużym zainteresowaniem cieszyła się też Wystawa Zwierząt Gospodarskich Polskich Ras Zachowawczych oraz Wystawa Gołębi Rasowych. Mimo, że była to pierwsza edycja targów, uzyskaliśmy patronat Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także Ministerstwa Rozwoju. To napawa optymizmem przed kolejną edycją. Mogę zdradzić, że już dziś wystawcy w pełni zarezerwowali jedną halę wystawową.

 

  • W Polsce poszczególne targi rolnicze mają niejako swoją konkretną specyfikację, są niejako tworzone pod określony typ producenta rolnego. Jak to jest w przypadku CTR? Czy to impreza o szerokim zasięgu? Komu jest dedykowana?

– Z racji tego, że są to targi centralne, siłą rzeczy formuła tej imprezy musi mieć szeroki zasięg. Modne dziś pojęcie „od pola do stołu” ma bardzo szerokie znaczenie i nawiązuje wprost do formuły naszych targów. W jednym miejscu łączymy wszystkie te osoby, które biorą udział w procesie tworzenia i przetwarzania produktu, który z pola trafia do konsumenta. Chcemy stworzyć platformę kompleksowej dyskusji o potrzebach i warunkach zbilansowanej współpracy wszystkich ogniw działających w sektorze rolno-spożywczym, poczynając od producentów rolnych, poprzez producentów maszyn i urządzeń rolniczych, środków produkcji, hodowców, przetwórców, dystrybutorów po finalnego konsumenta. Nie chodzi nam tylko o spotkania na linii producent-konsument, ale także o współpracę rolników z podmiotami handlowymi i dużymi dystrybutorami produktów rolno-spożywczych. To właśnie podmioty handlowe mają na tych targach doskonałą sposobność, by bezpośrednio spotkać się z potencjalnym dostawcą, jak i potencjalnym klientem. A rolnik, który przyjedzie na targi obejrzeć nowe maszyny, nowe rozwiązania, będzie miał także możliwość porozmawiania z odbiorcami swoich produktów.


Całe teksty dostępny w wersji papierowej miesięcznika „Gospodarz. Poradnik Samorządowy”

Zamów prenumeratę: http://www.gospodarz-samorzadowy.pl/prenumerata/

 


Zamów prenumeratę: gospodarz-samorzadowy.pl/prenumerata
Cały tekst dostępny w wersji papierowej miesięcznika „Gospodarz. Poradnik Samorządowy”
lub na platformach sprzedaży online



Podobne artykuły