PPK w samorządzie – gdzie szukać pomocy przy wdrożeniu?

Od 1 stycznia 2021 r. ustawa o Pracowniczych Planach Kapitałowych objęła sektor finansów publicznych. We wdrożeniu PPK pomaga spółka, powołana w tym celu ustawą o Pracowniczych Planach Kapitałowych – PFR Portal PPK. 

PFR Portal PPK to operator strony MojePPK.pl – będącej jedynym oficjalnym źródłem informacji o Pracowniczych Planach Kapitałowych. To przejrzysta i przyjazna strona, która zawiera wszystkie informacje potrzebne do prawidłowego wdrożenia PPK. Jednostkom sektora finansów publicznych dedykowano specjalną podstronę „PPK w sektorze publicznym”.

W serwisie MojePPK.pl znajdziemy nie tylko szczegółowe informacje na temat programu, ale też wzory potrzebnych deklaracji i wniosków oraz inne przydatne narzędzia. Od 1 stycznia 2021 r., w związku ze zmianami w ustawie o PPK i wejściem w życie nowego prawa zamówień publicznych, instytucje sektora finansów publicznych powinny sprawdzić, czy – przy zawieraniu umów o zarządzanie PPK – będą zobowiązane stosować ustawę o zamówieniach publicznych. Jak jednak oszacować wartość zamówienia? Z pomocą przychodzi kalkulator, umieszczony na stronie MojePPK.pl. Pozwala on orientacyjnie oszacować wartość zamówienia i sprawdzić, czy nie zostaną osiągnięte progi unijne, od których uzależnione jest stosowanie procedur z nowego prawa zamówień publicznych. 

Na tej samej stronie, poświęconej sektorowi publicznemu, znajdziemy także wykaz szkoleń, dedykowanych jednostkom budżetowym i osobom, wdrażającym PPK. Wszystkie szkolenia z racji pandemii odbywają się online i są bezpłatne. Po części teoretycznej ekspert PPK odpowiada na pytania i wyjaśnia wątpliwości odnośnie programu. By wziąć udział w szkoleniu, wystarczy wybrać dogodny termin i zapisać się poprzez udostępniony formularz online. Osobne, również bezpłatne szkolenia są proponowane pracownikom w zakładce „Dla pracownika”. 

Wdrażając Pracownicze Plany Kapitałowe warto skorzystać także z materiałów zamieszczonych w zakładce „Pliki do pobrania”. Znajdziemy tam nie tylko broszury PPK, takie jak np. „Poradnik dla kadr i płac” czy też „Umowa o zarządzanie PPK i umowa o prowadzenie PPK”, ale także materiały dla pracowników, które można wykorzystać podczas akcji informacyjnej np. „Poradnik oszczędzającego”. Ulotki i plakaty dla pracowników są dostępne w pięciu językach. Już niebawem pojawi się tam również poradnik „PPK w sektorze publicznym”. 

Do 26 marca 2021 r. sektor finansów publicznych jest zobowiązany do podpisania z wybraną instytucją finansową umowy o zarządzanie PPK. Tu też z pomocą przychodzi portal MojePPK.pl. Na stronie, w zakładce „Instytucje finansowe” znajdziemy aktualne oferty wszystkich podmiotów, oferujących PPK.

Wdrożenie Pracowniczych Planów Kapitałowych wymaga wiedzy, dlatego warto korzystać z rzetelnych wskazówek, profesjonalnych szkoleń oraz doświadczenia ekspertów. Portal MojePPK.pl jako oficjalne źródło informacji na temat Pracowniczych Planów Kapitałowych to miejsce, które z pewnością ułatwi jednostkom sektora publicznego proces wdrażania programu.


Zamów prenumeratę: gospodarz-samorzadowy.pl/prenumerata
Cały tekst dostępny w wersji papierowej miesięcznika „Gospodarz. Poradnik Samorządowy”
lub na platformach sprzedaży online



Podobne artykuły