„Gospodarz – Poradnik Samorządowy”, ukazuje się od 1995 roku.
Czasopismo redagowane jest we współpracy z organizacjami samorządowymi:
- samorządami terytorialnymi (gminnymi, powiatowymi, wojewódzkimi)
- samorządami funkcjonalnymi (gospodarczymi, spółdzielczymi, zawodowymi, studenckimi, stowarzyszeniami, itp.)
oraz ekspertami w zakresie: prawa, finansów, komunikacji, marketingu i HR.
Podstawowym podmiotem działania wydawnictwa są jednostki samorządu terytorialnego oraz organizacje i przedsiębiorstwa tworzące lokalne społeczności.
Szeroka formuła umożliwia nam publikację specjalistycznych tekstów jak również materiałów publicystycznych – pokazujących sprawdzone w praktyce rozwiązania, pozytywne wzorce czy też
nowe idee w dostarczaniu szeroko rozumianych usług publicznych.
„Gospodarza” prenumerują: sołtysi, radni, wójtowie, burmistrzowie i prezydenci miast, a także przedsiębiorcy i przedstawiciele organizacji pozarządowych działający na rynkach lokalnych w całej Polsce.
„Gospodarz” wspiera samorządowców w rozwoju:
- umiejętności planowania i zarządzania strategicznego w samorządach,w tym zarządzania projektami unijnymi,
- wdrażania nowoczesnych zasad zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej,
- podniesienia poziomu świadczenia usług publicznych poprzez wypracowanie odpowiednich standardów, ocenę kosztów i doskonalenie efektywności,
- doskonalenia struktur organizacyjnych oraz procedur działania administracji publicznej z perspektywy realizacji celów strategicznych,
- wykształcenia wzorowego systemu komunikacji z mieszkańcami, organizacjami społecznymi, przedsiębiorcami,
- zidentyfikowania i usunięcia przeszkód w otoczeniu prawnym zakłócających funkcjonowanie samorządów.